Publicitate outdoor

Un canal de comunicare simplu si direct ce poate fi inclus usor in campaniile publicitare integrate


Publicitatea outdoor este un instrument puternic prin care mesajul poate fi livrat direct si fara echivoc publicului tinta. Cu cat adresarea este mai simpla si mai directa, cu atat eficienta panourilor publicitare este mai evidenta.

Fiecare canal de comunicare are avantajele sale specifice. Un spot TV poate deveni o mica opera de arta in sine in care povestea de pe ecran, compusa din sunet si imagine sa genereze emotii puternice. O campanie online (ex: campanie Google Adwords + Landing Page) poate asigura un nivel de detaliere ridicat si poate aduce cumparatorul foarte aproape de momentul achizitionarii produsului.

    Publicitatea outdoor este diferita si are atribute specifice:
  • panourile publicitare bine pozitionate sunt greu de evitat cu privirea
  • segmentare specifica prin pozitionare (tranzit, autostrazi, DN-uri, statii de autobuz, mall-uri)
  • usor de retinut (in cazul mesajelor concise si clare)
  • foarte eficienta in comunicarea frazelor scurte (ex: 5 centi / min in orice retea)
  • asigura o imagine puternica in functie de amplasarea si dimensiunile locatiei publicitare outdoor pe care se expune
Publicitate outdoor media
campanie publicitara outdoor. 2005 Campanie Connex (McCann). backlit gigant pe Autostrada Soarelui

Cum difera campaniile de pe DN-uri fata de cele din interiorul oraselor?

Pentru a organiza o campanie cu randament ridicat, foloseste avantajele specifice fiecarui format publicitar.
  • DN-urile ofera audienta cea mai mare dar un timp de expunere mai mic. Traficul este continuu, cu mai putine intreruperi date de semafoare.
  • Fiecare ruta are o structura de trafic specifica. Desi DN1 si A1 au valori de trafic asemanatoare, segmentarea este diferita.
  • Formatul 14x4m este gandit pentru mesaje publicitare in care textul are un aport important. Foloseste acest avantaj pentru a comunica fraze cheie.
  • DN-urile au rata de refresh mai mare si colecteaza trafic din zone diferite ale unui oras. DN1 va concentra trafic format de rezidentii Bucuresti + Ilfov indiferent de cartier.
  • Perioada de campanie mai mare este justificata atat de amortizarea costurilor de productie (datorita suprafetelor mari), cat si datorita procentului mai mic de vizualizari duplicate.
  • Formatele mari sustin mai bine o campanie de imagine. Simpla prezenta pe un panou publicitar de dimensiuni mai mari decat cele din apropiere, ajuta la consolidarea unei imagini puternice a marcii si face mesajul mai vizibil.
  • Unipolurile pot sustine mai bine campanii cu mesaje concise, directe si clare. Pentru detalierea mesajului, filmari explicative sau demonstrative, documentatii tehnice, imagini sau informatii comerciale, este eficienta directionarea spre mediul online. Aceasta directionare spre online se face mai eficient prin fraze cheie (keywords) si nu prin mentionarea adresei web care poate fi mai greu de retinut sau mult mai impersonala.

3 elemente specifice publicitatii outdoor

01

Publicitatea outdoor are un impact puternic
Costurile campaniilor OOH nu sunt cele mai mici. Publicitatea outdoor ofera in schimb o pozitionare remarcabila la nivel de imagine, mai ales cand grafica este adaptata corect la context.

02

Trafic = Audienta
Traficul ridicat de peste 40.000 de masini / zi inregistrat pe principalele drumuri nationale su autostrazi ofera un randament ridicat campaniilor de publicitate outdoor cu expunere pe unipoluri.

03

Coordonare OOH + Online
Mesajele publicitare outdoor permit o buna coordonare cu campaniile publicitare online (keywords on billboards). Unipolurile 14x4 sunt un foarte bun format pentru expunerea cuvintelor cheie generatoare de conversii.

12 no t: 0