O campanie publicitara outdoor media eficienta presupune:
In cazul campaniilor OOH derulate pe unipolurile de pe DN-uri, audienta panourilor publicitare este data de traficul de vehicule de pe acel tronson de drum national sau autostrada.
La baza estimarilor de audienta stau informatiile furnizate de CNADNR in urma inrecensamantului perioc pentru traficul auto dar si estimarile rapide care pot fi facute cu ajutorul filmarilor
Ca informatie publica, am extras cateva cifre dintr-un articol publicat pe site-ul www.zf.ro bazate pe rezultate furnizate de CNADNR (recensamant general circlatiei rutiere 2010).
Pentru mai multa rigoare vom mentiona exact segmentele de drum conform cifrelor CNADNR. Cele mai circulate segmente de drum conform sursei citate sunt:
1. DN1 intre Km 12 (centura) si Km 15 (Aeroportul Henri Coanda) peste 54.000 masini / zi
2. DN1 zona Baneasa - Otopeni 53.000 masini / zi
3. A1 intre Km 30 (Palanca) si Km 50 (Corbii Mari) 47.700 masini / zi
4. A1 intre Km 11 (Centura) si Km 30 (Palanca) 42.700 masini / zi
5. DN2 (E85) Bucuresti iesire spre Afumati 42.700 masini / zi
6. DN1 intre Km 40 (Ciolpani) si Km 54 (Centura Ploiesti) 39.170 masini / zi
7. DN2A (intrarea in Constanta prin Ovidiu) 37.600 masini / zi
8. A1 intrarea in Pitesti 36.189 masini / zi
9. DN2 (E85) iesirea din Buzau spre Focsani 32.500 masini / zi
10. DN1 iesirea din Otopeni spre Corbeanca 31.200 masini / zi
Valorile mari ale audientei obtinute de campaniile publicitare outdoor in care mesajul este expus pe segmente de drumuri nationale sau autostrazi se datoreaza traficului continuu, fara intreruperi determinate de semafoare sau intersectii in care masinile sunt obligate sa opreasca pentru a ceda trecerea. Singurele exceptii in fluenta traficului sunt eventualele accidente majore sau zilele foarte aglomerate (ex: traficul de pe Valea Prahovei segmentul Comarnic - Brasov) din perioada perioada sarbatorilor de iarna.
Pentru a putea exploata insa eficient aceasta audienta ridicata a panourilor publicitare din reteaua Wizard, este nevoie de adaptarea graficii la regimul de expunere (viteza de deplasare, formatul panoului publicitar, timp de expunere, segmentare, vizibilitate)
Comparativ, panourile publicitare din interiorul oraselor mari beneficiaza de un trafic care uneori ofera timp de expunere mai indelungat dar cu un numar mai mic de vizualizari / zi datorita fluxului mai redus de vehicule.