021 320 55 51

Recomandari pentru planificarea unei campanii outdoor media eficiente

cu implicarea locatiilor publicitare mari si expunere pe cele mai traficate drumuri nationale si autostrazi


 

Dupa cateva cautari pe Google puteti gasi cateva seturi de recomandari pentru organizarea unei campanii outdoor media de succes. Am selectat in aceasta pagina acele recomandari specifice regimului de expunere oferit de reteaua Wizard Media:


 

Diferentierea campaniilor pe formate mari in raport cu formatele mici

O eroare frecventa in optimizarea bugetelor outdoor este tratarea egala a tuturor formatelor de spatii publicitare outdoor. Daca o campanie de 1 - 2 luni derulata in oras pe 20 de formate 4x3m (backlit sau billboard) aflate in apropierea magazinelor in care este distribuit un anumit produs poate avea o strategie corecta, in cazul unipolurilor de mari dimensiuni, recomandam o abordare diferita. Puteti obtine o expunere foarte eficienta cu numai 3 - 4 unipoluri pozitionate pe DN1 sau pe A1. In locul unui numar mare de locatii, optati pentru mai putine unipoluri dar in zone cu trafic mult mai mare. Mesajul va trebui sa fie si el adaptat pentru a rezista mai mult timp. Strategia de campanie poate viza mesaje valabile 4 - 6 luni. Costurile de productie pentru afisele de dimensiuni mari vor fi astfel amortizate mai bine.
 

Mesaj grafic simplu si clar

Indiferent de panourile publicitare pentru care optati, grafica trebuie sa fie simpla si clara. Un mesaj vizual aglomerat de prea multe elemente devine dificil de comunicat. Tineti cont de timpul de expunere oferit de fiecare suport publicitar. Un afis din statia de autobuz va beneficia de un timp de expunere generos dar de un numar redus de persoane care il pot vedea. Un unipol de pe Autostrada Bucuresti - Pitesti va avea un timp de expunere mai scurt dar de un flux major de vehicule / zi.
 

Evitati zonele aglomerate vizual

Un exemplu de zona aglometara vizual este DN1 segmentul Baneasa - Otopeni. Intre pasajul Baneasa si Aeroportul Henri Coanda exista peste o suta de "semne publicitare", pornind de la pasarelele pietonale, showroom-uri, steaguri, placute directionale, unipoluri, totemuri de magazine sau benzinarii. Peste aceasta supraexpunere vizuala se adauga un regim de trafic solicitant pentru sofer care are ca efect reducerea impactului afiselor publicitare.
 

Coordonarea campaniei Outdoor cu restul canalelor (Online, TV, Radio, etc)

Prin natura sa, un panou publicitar poate comunica mesaje concise. In completarea comunicarii se vor folosi canale complementare. Cel mai economic canal de comunicare complementar poate fi pagina web. Daca afisul anunta: "Noul Honda CRV", orice persoana interesata de acest model, va sti ca detaliile sunt disponibile online. Panoul publicitar are astfel rolul de declansator pentru transmiterea unei informatii.
 

O negociere eficienta cu furnizorul locatiilor

Nu uitati ca un furnizor outdoor media (agentia care detine panourile publicitare) poate avea variatii ale gradului de ocupare in retea. In mod firesc, atunci cand reteaua ofera un numar mai mare de unipoluri disponibile, clientii pot negocia costuri mai bune. Comunicarea periodica intre client si furnizor poate contura oportunitati utile in planificarea unei campanii. Un mediaplan elaborat in luna Mai si care presupune inchirierea a 10 locatii premium pe Autostrada Soarelui pentru lunile Iulie si August denota lipsa de experienta in inchirierea locatiilor publicitare pe ruta Bucuresti - Litoral.

 

 

Afla un pret pentru campania ta outdoor media

12 no t: 0