Informatii despre traficul auto pe principalele drumuri nationale din Romania
Am extras cateva cifre dintr-un articol publicat pe site-ul www.zf.ro bazate pe rezultate furnizate de CNADNR (recensamant general circlatiei rutiere 2010). Pentru mai multa rigoare vom mentiona exact segmentele de drum conform cifrelor CNADNR. Cele mai circulate segmente de drum conform sursei citate sunt:
- DN1 intre Km 12 (centura) si Km 15 (Aeroportul Henri Coanda) peste 54.000 masini / zi
- DN1 zona Baneasa - Otopeni 53.000 masini / zi
- A1 intre Km 30 (Palanca) si Km 50 (Corbii Mari) 47.700 masini / zi
- A1 intre Km 11 (Centura) si Km 30 (Palanca) 42.700 masini / zi
- DN2 (E85) Bucuresti iesire spre Afumati 42.700 masini / zi
- DN1 intre Km 40 (Ciolpani) si Km 54 (Centura Ploiesti) 39.170 masini / zi
- DN2A (intrarea in Constanta prin Ovidiu) 37.600 masini / zi
- A1 intrarea in Pitesti 36.189 masini / zi
- DN2 (E85) iesirea din Buzau spre Focsani 32.500 masini / zi
- DN1 iesirea din Otopeni spre Corbeanca 31.200 masini / zi
Pentru evaluarea expunerii unei campanii, va recomandam sa utilizati (chiar la nivel orientativ) masuratorile CNADNR pe segmente de drum. Suma rezultatelor pentru diferite segmente ale aceluiasi drum duce la cifre prea mari si fara relevanta pentru calculul expunerii.
O verificare simpla a ordinului de marime al masinilor care au sansa sa vada un panou publicitar este urmatorul scenariu: Numarul masinilor care circula intr-o zi (24h x 60 min x 60 sec) la un interval mediu de 4 secunde (intre doua masini) este: 21.600. Cu ajutorul acestui calcul, puteti face o estimare (foarte aproximativa) pentru numarul de masini de pe orice drum. Aveti doar nevoie de cateva masuratori ale numarului de masini care trec intr-un interval de 1 min.
Cea mai mare audienta o au panourile publicitare de pe DN1, Centura Bucuresti, Autostrada A1. Imagine cu unipol 14x4m in zona Balotesti Horbach.
Harta drumurilor nationala si valorile de trafic estimate de CESTRIN. Audienta panourilor publicitare outdoor.
Costurile unei campanii outdor:
Serviciile de montaj
Sunt incluse: transportul afiselor, serviciile de montaj prestate de alpinisti si demontarea afiselor de la finalul campaniei (serviciile de neutralizare).
Chiria lunara
Spatiul publicitar asigurat de un panou presupune costuri lunare variabile in functie de dimensiunea locatiei, zona, durata campaniei, regimul de inchiriere
Informatii despre audienta unipolurilor
- Audienta panourilor publicitare (estimari de trafic)
- Articol EVZ 2011
- Harta estimarilor de trafic CESTRIN 2015
- Stabilirea obiectivelor unei campanii publicitare outdoor cu afisare pe unipoluri
- Publicitate outdoor cu target pe rezidentii din Bucuresti + Ilfov
- Panouri publicitare pe autostrada A1, A2, A3, A4
Articole
- Panouri publicitare pe autostrada A1, A2, A3, A4
- Comunicare B2B (Business to Business) cu expunere pe unipoluri
- Obiectivele unei campanii outdoor derulate pe unipoluri
- Valori de trafic. Audienta outdoor media.
- Recomandari pentru comunicarea outdoor pe unipoluri / DN-uri si Autostrazi
- Inchirierea unipolurilor 14x4m in regim floating. Reducerea costurilor de inchiriere printr-o campanie cu expunere flexibila.
- Campanii outdoor pentru domeniul Agribusiness