Masuratori de audienta pentru panourile publicitare

 


Pentru a avea o imagine aproximativa asupra valorilor de trafic din oras comparate cu traficul vehiculelor de pe drumurile nationale, am contorizat prin sondaj numarul de masini care trec pe cele mai traficate artere din Bucuresti.
 

Filmul din dreapta a fost facut cu telefonul pe 19.Oct.2011 pe Bd Magheru, pe sensul cu 4 benzi de mers (dinspre Piata universitatii spre Piata Romana).
 

Durata filmarii a fost de 2 min si 15 sec (exact timpul in care s-au succedat toate culorile de la semaforul pentru masinile de imagine). Numarul masinilor pentru sensul Universitate > Romana a fost de 130. Raportul este de 130 de masini la 135 de secunde. Rezulta un flux de 0.95 masini / secunda.
 

O estimare a numarului de vehicule pe ora se calculeaza astfel: 0.95 vehicule / secunda + 60 secunde + 60 minute. Rezulta 3446 masini / ora.
 

O singura masuratoare nu este suficienta pentru a ajunge la concluzii corecte referitoare la nivelul de trafic zilnic sau saptamanal. Putem observa insa ca valorile traficului pe cea mai intens circulata artera din Bucuresti (Bd Magheru intr-o portiune cu 4 benzi pe sens) poate fi depasit de traficul echivalent masurat pe DN1 in week-end.
 

Pentru a avea rezultate cu precizie mai mare, este nevoie de un numar mai mare de masuratori atat in interiorul oraselor, cat si pe DN. Rezultatele obtinute vor avea valori orientative dar pot constitui un prim punct de sprijin pentru un media planner.

 


Masuratoare de trafic facuta pe 19.Oct.2012, ora 10:20 pe Bulevardul Magheru

 

Unipoluri 14x4m. Publicitate outdoor media

 

Unipoluri 14x4m. Publicitate outdoor media

 

Unipoluri 14x9m. Grafica outdoor media

Expunere OOH pe Unipoluri

01

Trafic intens
Campaniile outdoor derulate pe unipolurile de pe DN-uri si autostrazi au o expunere ridicata datorata traficului intens de pe aceste segmente de drum. Audienta panourilor publicitare este data de fluzul de vehicule dar depinde de grafica publicitara folosita. Fluxul de vehicule de pe Autostrada A1 sau DN1 atinge valori medii de peste 50.000 vehicule / zi (Media Zilnica Anuala)

02

Segmentare specifica
Persoanele care circula pe DN-uri fac parte din segmente de audienta bine conturate. Criterii de segmentare comune tuturor unipolurilor: persoane peste 18 ani (cu preponderenta intre 25 - 55 de ani), active, mobile, posesor de carnet auto. In functie de locatia fiecarui unipol, apar noi diferentieri (ex: segmentarea oferita de Valea Prahovei difera de cea oferita de Autostrada A1 sau E85

03

Rata de refresh (media reach)
Persoanele care formeaza audienta unipolurilor de pe un drum national nu sunt rezidente dintr-un anumit cartier, iar rata de refresh este mai ridicata decat in cazul panourilor publicitare din interiorul oraselor. Ca exemplu, persoanele care vad unipolurile de pe DN1 - Valea Prahovei pot fi locui in orice cartier din Bucuresti sau din orice localitate din Ilfov. O campanie de 12 luni derulata pe DN1 va fi vazut de mai multe persoane (unice) fata de un panou publicitar de pe Calea Vitan sau Bd Timisoara.