Masuratori de audienta pentru panourile publicitare
Pentru a avea o imagine aproximativa asupra valorilor de trafic din oras comparate cu traficul vehiculelor de pe drumurile nationale, am contorizat prin sondaj numarul de masini care trec pe cele mai traficate artere din Bucuresti.
Filmul din dreapta a fost facut cu telefonul pe 19.Oct.2011 pe Bd Magheru, pe sensul cu 4 benzi de mers (dinspre Piata universitatii spre Piata Romana).
Durata filmarii a fost de 2 min si 15 sec (exact timpul in care s-au succedat toate culorile de la semaforul pentru masinile de imagine). Numarul masinilor pentru sensul Universitate > Romana a fost de 130. Raportul este de 130 de masini la 135 de secunde. Rezulta un flux de 0.95 masini / secunda.
O estimare a numarului de vehicule pe ora se calculeaza astfel: 0.95 vehicule / secunda + 60 secunde + 60 minute. Rezulta 3446 masini / ora.
O singura masuratoare nu este suficienta pentru a ajunge la concluzii corecte referitoare la nivelul de trafic zilnic sau saptamanal. Putem observa insa ca valorile traficului pe cea mai intens circulata artera din Bucuresti (Bd Magheru intr-o portiune cu 4 benzi pe sens) poate fi depasit de traficul echivalent masurat pe DN1 in week-end.
Pentru a avea rezultate cu precizie mai mare, este nevoie de un numar mai mare de masuratori atat in interiorul oraselor, cat si pe DN. Rezultatele obtinute vor avea valori orientative dar pot constitui un prim punct de sprijin pentru un media planner.
Masuratoare de trafic facuta pe 19.Oct.2012, ora 10:20 pe Bulevardul Magheru
Expunere OOH pe Unipoluri
Trafic intens
Campaniile outdoor derulate pe unipolurile de pe DN-uri si autostrazi au o expunere ridicata datorata traficului intens de pe aceste segmente de drum. Audienta panourilor publicitare este data de fluzul de vehicule dar depinde de grafica publicitara folosita. Fluxul de vehicule de pe Autostrada A1 sau DN1 atinge valori medii de peste 50.000 vehicule / zi (Media Zilnica Anuala)
Segmentare specifica
Persoanele care circula pe DN-uri fac parte din segmente de audienta bine conturate. Criterii de segmentare comune tuturor unipolurilor: persoane peste 18 ani (cu preponderenta intre 25 - 55 de ani), active, mobile, posesor de carnet auto. In functie de locatia fiecarui unipol, apar noi diferentieri (ex: segmentarea oferita de Valea Prahovei difera de cea oferita de Autostrada A1 sau E85
Rata de refresh (media reach)
Persoanele care formeaza audienta unipolurilor de pe un drum national nu sunt rezidente dintr-un anumit cartier, iar rata de refresh este mai ridicata decat in cazul panourilor publicitare din interiorul oraselor. Ca exemplu, persoanele care vad unipolurile de pe DN1 - Valea Prahovei pot fi locui in orice cartier din Bucuresti sau din orice localitate din Ilfov. O campanie de 12 luni derulata pe DN1 va fi vazut de mai multe persoane (unice) fata de un panou publicitar de pe Calea Vitan sau Bd Timisoara.
Exemple de campanii publicitare outdoor
- Ferroli 2016 - 2017 (campanie outdoor advertising la nivel national)
- Orange 2016 (Treci pe 4G). Locatie publicitara 14m x 14m
- Gorenje 2016: No Frost. No problems. (Campanie outdoor la nivel national)
- BASF Crop Protection Romania 2015. Campanie nationala cu target pe zonele agricole.
- Bilka 2014 - 2017. Retea nationala de locatii outdoor.
- Cris-Tim 2015-2017 - Campanie OOH cu acoperire nationala.
- Nufarm 2015 - unipol special 14m x 4m x 3 afise (intersectie majora: Buzau - Bucuresti - Ploiesti)
- Alcogroupo 2015. Unipol 14x4m DN1 (Bucuresti - Ploiesti)
- Campanii outdoor pentru domeniul Agribusiness
Articole
- Panouri publicitare pe autostrada A1, A2, A3, A4
- Audienta unipolurilor (estimari de trafic)
- Dimensiunile panourilor publicitare din reteaua Wizard Media
- Exemple de proiecte speciale (unipoluri cu extensii 2D)
- Recomandari pentru comunicarea outdoor pe unipoluri / DN-uri si Autostrazi
- Preturi de inchiriere pentru unipoluri (bugetarea unei campanii OOH)
- Autostrada Soarelui - inchirierea panourilor publicitare
- Inchiriere de unipoluri pe Valea Prahovei DN1
- Stabilirea obiectivelor unei campanii cu expunere OOH pe unipoluri publicitare
- Dictionar de termeni (publicitate outdoor media)